چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : 10372
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو گفت: متاسفانه قیمت‌گذاری دستوری صنعت دارو را به سمت تنزل پیش برده است.
"قیمت‌گذاری دستوری" صنعت دارو را به سمت تنزل پیش برده است
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، دکتر ارسلان کاظم‌‏پور در جلسه گرامیداشت روز داروساز و تجلیل از داروسازان برگزیده شرکت‌های گروه شفادارو که با حضور دکتر فتح‌الهی مدیرعامل هلدینگ آینده پویا برگزار شد، با تبریک روز داروساز، اظهار داشت: امسال متاسفانه برای صنعت دارو سال خوبی نیست. علیرغم آنکه تمامی همکاران اعم از مدیران عامل، اعضای محترم هیئت مدیره و همکاران محترم شرکت‌های تولیدی دارو و همچنین شرکت‌های پخش دارو، تمام وقت تلاش می‌کنند، اما متاسفانه به دلیل اوضاع اقتصادی نامناسب، با مشکلات اساسی روبه‌رو هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو با بیان اینکه در مقایسه با 189 همت بازار دارویی در سال گذشته، برای سال جاری پیش‌بینی می‌شود 220 همت فروش دارو وجود داشته باشد، ادامه داد: متاسفانه تا به امروز شرکت‌های دارویی بالغ بر 80 همت، از دولت و داروخانه‌ها طلبکار هستند. یکی از علت‌های آن نیز عدم تمدید و پرداخت تسهیلات است.

وی با بیان اینکه طبق آمار رسمی سازمان غذا و دارو و سندیکا، تمامی شرکت‌ها به طور متوسط 30 درصد کاهش تولید داشتند، تصریح کرد: متاسفانه حاشیه سود صنعت دارو از 35 درصد به زیر 10 درصد رسیده است.

دکتر کاظم‌‏پور با اشاره به "قیمت گذاری دستوری" در صنعت دارو خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت‌گذاری دستوری صنعت دارو را به سمت تنزل پیش برده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو در پایان افزود: امیدوارم سهمیه‌ای که بانک مرکزی برای پرداخت بانک ملی به شرکت‌های دارویی در نظر گرفته است را بتوانیم جذب کنیم تا از این طریق قسمتی از مشکلات شرکت‌ها را مرتفع سازیم. از سوی دیگر قرار است 10 همت از طریق سازمان هدفمندی ستاد یارانه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت شود که از این طریق نیز سرمایه مطلوبی به شرکت‌های پخش تزریق خواهد شد.

 
https://mapouya.com/vdcci1qs.2bqxm8laa2.html
جالب است ۰
نام شما
آدرس ايميل شما