چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : 10093
مدیرعامل هلدینگ آینده پویا: حل مشکلات چوب و کاغذ و نکا چوب در اولویت هلدینگ قرار دارد
برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی چوب و کاغذ مازندران و نکاچوب
جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران با حضور مدیرعامل هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، استاندار مازندران و برخی مدیران کشوری و استانی به منظور رفع مشکلات واحدهای صنعتی چوب و کاغذ مازندران و نکاچوب و صنایع سلولزی استان بویژه تامین چوب این واحدها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ، بقایی مدیرعامل هلدینگ آینده پویا در این جلسه با ابراز نگرانی از کاهش تولید کارخانه چوب و کاغذ مازندران  به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کاغذ گفت: حل مشکلات این واحدهای صنعتی جزو اولویت های هلدینگ قرار دارد و در این راستا جلسات متعددی با مسئولان کشوری و نمایندگان برای حل آن تشکیل شده است.

وی افزود : مشکل اصلی شرکت چوب و کاغذ مازندران تامین مواد اولیه است و این شرکت اجازه برداشت درختان شکسته و افتاده را نیز ندارد و اگر سازمان جنگل ها در این زمینه مساعدت لازم را انجام دهد مشکلات این واحد مرتفع می گردد.

 مدیرعامل هلدینگ آینده پویا اضافه کرد: در جلساتی که با رئیس سازمان جنگل ها داشته ایم  پیشنهاد داده ایم تا با واگذاری حق برداشت چوب های شکسته و افتاده در جنگل ها و خرید چوب از موقوفه آقا مشهد زمینه حل مشکل این شرکت فراهم شود.
بقایی مشکل واردات چوب را از دیگر مسائل این شرکت برشمرد و افزود : دولت با اختصاص ارز مورد نیاز و تسهیل در فرایند واردات چوب کشور ، بخشی از مشکلات موجود در تأمین چوب کارخانه را مرتفع سازد.
 
استاندار مازندران:
مشکلات کارخانه چوب و کاغذ مازندران برطرف می شود.

احمد حسین زادگان، استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: به نظر می رسد با چوب‌های شکسته و درختان افتاده بخشی از مشکلات این شرکت تا مدت معینی حل شود.
وی با تاکید بر این که همه دستگاه های اجرایی باید در جهت تداوم و استمرار تولید و رونق اشتغال کمک کنند، اظهار داشت: در این راستا؛ دستگاه ها و واحدهای تولیدی باید هر دو به تعهدات خود عمل نمایند.

وی از تامین چوب صنعت چوب و کاغذ مازندران با چوب ها و درختان شکسته و افتاده از طریق ترک تشریفات به عنوان یک راه حل کوتاه مدت نام برد و با اشاره به این که این موضوع در سطح ملی در حال پیگیری است، گفت: به دنبال آنیم تا مشکلات صنایع مرتبط با چوب استان را به صورت ریشه ای حل کنیم و در این خصوص؛ پیگیری های ملی متعددی را انجام دادیم.

استاندار مازندران؛ تسهیل امور برای انجام واردات چوب با رعایت مسایل زیست محیطی و حفظ نباتات  را از جمله راهکارهای تامین چوب برای صنایع وابسته به آن دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت از جنگل و رونق تولید در کنار هم باید تحقق یابد.
وی با بیان این که طی چند ماه اخیر؛ بعنوان راه حلی درازمدت به جد برای اجرای طرح زراعت چوب در اراضی شیب دار و مستعد اعلام آمادگی کردیم، افزود: در این راستا، گونه ای زودبازده و سالم برای محیط زیست شناسایی شده است و از سازمان جنگل ها خواستیم اراضی مستعد در مازندران را معرفی نماید.
***
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران:
تولید در شرکت چوب و کاغذ مازندران به یک سوم ظرفیت کاهش یافت
 
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در این جلسه گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه، تولید کاغذ این کارخانه در سال گذشته به ۶۳ هزار تن کاهش یافت که معادل یک سوم ظرفیت ۱۸۵ هزار تنی ان است.

علی حسین پور افزود: این کارخانه قادر به تأمین ۱۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور است، اما تحقق آن منوط به تأمین چوب مورد نیاز به عنوان مواد اولیه است.

وی با اشاره به اینکه این کارخانه همچنین نقدینگی برای تهیه مواد اولیه کم دارد، گفت که برای تداوم فعالیت به هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش نیاز داریم.
حسین پور با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و درآمدی این کارخانه که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر مشغول به کار هستند، انتظار داریم تسهیلات بلندمدت با تنفس یکساله دریافت کنیم، گفت: در حال حاضر ۲هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های خدماتی از جمله آب، برق و گاز، تأمین اجتماعی و امور مالیاتی نیز بدهکار هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: اگر چه برداشت از جنگل برای ما ممنوع شد ولی چوب‌های جنگلی زیادی در حال حاضر هر روزه قاچاق و بعضاً برای فروش تحویل کارخانه می‌شود و این جای بسی تأسف دارد که نظارت کامل در این خصوص صورت نمی‌گیرد.
***

دامادی:
مشکلات فراروی صنایع چوب و کاغذ رفع شود

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در این جلسه با اشاره به اینکه بسترهای واردات چوب را باید فراهم کرد ، بر لزوم رفع مشکلات فراروی صنایع چوب و کاغذ مازندران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۴۴۰ پرسنل به صورت مستقیم در چوب و کاغذ و ۶۰۰ نفر در نکاچوب مشغول کار هستند، گفت: این کارگران چشم انتظار رفع مشکلات فراروی این واحدهای تولیدی هستند.

دامادی با عنوان اینکه توان خرید و واردات چوب از روسیه را داریم، گفت: آمادگی داریم چوب به صورت پوست نکنده از آنجا تامین شود و علاوه براین مسائل و مشکلات ارزی برای واردات چوب باید تامین شود.
***

عضو هیئت رئیسه مجلس:
بهره برداری مناسب از جنگل مورد توجه قرار گیرد
 
علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در قانون چیزی به نام طرح تنفس جنگل نداریم بلکه بهره برداری مناسب از جنگل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پنج هزار کارشناس درباره طرح تنفس جنگل نقدهایی وارد کرده اند و براساس طرح های حفاظتی نیز سازمان جنگل ها به صنایع چوب و کاغذ بدهکار است و باید تعهدات را انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون برداشت درختان افتاده، شکسته در جنگل به صنایع چوب و کاغذ مازندران باید واگذار شود و باید نسبت به برداشت آن اقدام شود.

وی با اظهار اینکه چیزی به نام طرح تنفس جنگل نداریم بلکه بهره برداری مناسب از آن در دستور کار قرار گیرد گفت: قرار شد ردیف بودجه برای واردات چوب درنظر گرفته شود و فکری برای ان داشته باشیم.
 ***

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع:
راهی جز واردات چوب نداریم
 
خلیل آقایی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها نی زدر این جلسه راه رفع مشکلات فراروی تولید صنایع چوب و کاغذ در کشور را واردات چوب اعلام کرد و گفت: راهی جز واردات نداریم و برای آن آمادگی داریم.
وی گفت: ما با واردات چوب مشکل نداریم و فرایند را تسهیل خواهیم کرد و برای اعزام کارشناس چوب برای کنترل از مبدا نیز آمادگی داریم.
آقایی با بیان اینکه از بابت قرارداد حفاظتی به نکاچوب و چوب و کاغذ بدهکار هستیم گفت: سعی کردیم بخشی از بدهکاری‌ها را پرداخت کنیم و مابقی را نیز پرداخت خواهیم کرد اما در زمینه جنگل کاری قبلاً بحث کردیم و باید جنگل واگذار شده را به ما تحویل دهند.

وی درباره درختان افتاده و شکسته در سطح جنگل اشاره کرد و گفت: درختان افتاده و شکسته با نظم و سیاق قانونی که به جنگل آسیب وارد نشود، خارج می‌شود ولی باید برای این فرایند تشریفات اداری را رعایت کنیم و مزایده و مناقصه برگزار کنیم و برای زراعت چوب نیز زمین واگذار خواهیم کرد.

در ادامه جلسه مشکلات این واحد های صنعتی – تولیدی از جمله بدهی به بانک و دستگاه های خدمات رسان، سرمایه در گردش و ... با حضور اعضای ستاد تسهیل به بحث و بررسی گذاشته شد و تصمیمات لازم برای تسهیل امور و پیشبرد کار این واحدها اتخاذ و به تصویب رسید.

 
https://mapouya.com/vdcc1xqs.2bqxo8laa2.html
جالب است ۰
نام شما
آدرس ايميل شما