مدیر حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ آینده پویا از تنظیم "شناسنامه" حقوقی هلدینگ و شرکتهای تابعه خبر داد و گفت: واحد حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ آینده پویا در مدت اخیر کارنامه موفقی در پیگیریهای حقوقی و وصول مطالبات هلدینگ داشته است.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ آینده پویا خبر داد
کارنامه درخشان "آینده پویا" در وصول مطالبات و پیگیری پروندههای حقوقی/ تنظیم "شناسنامه" حقوقی هلدینگ
19 دی 1403 ساعت 9:44
مدیر حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ آینده پویا از تنظیم "شناسنامه" حقوقی هلدینگ و شرکتهای تابعه خبر داد و گفت: واحد حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ آینده پویا در مدت اخیر کارنامه موفقی در پیگیریهای حقوقی و وصول مطالبات هلدینگ داشته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا، هادی جعفرقلیزاده در گزارشی از آخرین وضعیت حقوقی و قراردادهای هلدینگ اظهار داشت: با عنایت به سیاستهای تبیین شده بانک ملی ایران به عنوان سهامدار صددرصدی این هلدینگ و نظر به موضوع اساسنامه شرکت، اولویت شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا خروج از بنگاهداری بر اساس قوانین و تشریفات قانونی ابلاغی از سوی سهامدار بوده است.
وی افزود: از سال 98 تاکنون با اصلاح ساختار حقوقی هلدینگ و شرکتهای تابعه و تقویت جایگاه حقوقی در مباحث اساسی و کلان شرکتها با هدف استانداردسازی و یکنواخت کردن انجام کلیه فعالیتهای حقوقی، ایجاد ساز و کار مدون در راستای ساماندهی و نظاممند شدن امور حقوقی به منظور ارتقای کارایی و اثربخشی با تدوین آییننامه حقوقی و تشکیل منظم کمیته حقوقی پیگیری شد.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا ادامه داد: در این راستا با برگزاری بیش از 30 جلسه و با بهرهمندی از نظرات مشاوران، وکلا، قضات و مدیران حقوقی شرکتهای تابعه سعی بر آن شد تا با حفظ استقلال و رعایت حاکمیت شرکتها، تعامل حداکثری بین شرکتها، ایجاد یک سیستم کامل نظام کنترل داخلی، شناسایی نقاط آسیب پذیر و ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آنها، شناسایی و استفاده بهینه از منابع و نیروی انسانی کارآمد در واحدهای حقوقی با نگاه تعاملی با مراجع نظارتی و بازرسی در دستور کار این مدیریت قرار گیرد.
جعفرقلیزاده با بیان اینکه از جمله دغدغههای هلدینگ در سنوات گذشته با توجه به رسالت شرکت در مباحث واگذاری و اجرای اصل 44 قانون اساسی و اجرای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید و سرمایهپذیر، اصلاح آییننامه، اسناد مزایده، نحوه ارزیابی داراییها و نهایتاً قراردادهای واگذاری بوده، تصریح کرد: در این مسیر گامهای متعددی برداشته شد تا فرآیند واگذاری با توجه به حساسیت موجود در این حوزه با کمترین ریسک برای هلدینگ محقق گردد.
وی به وصول مطالبات ناشی از واگذاری سهام شرکت فروشگاههای زنجیرهای رفاه به میزان بالغ بر 1000 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: خلع ید و رفع تصرف مزاحمین و تحویل یک قطعه زمین به مساحت 4000 مترمربع بعد از 19 سال به ارزش تقریبی 2000 میلیارد ریال و خلع ید و رفع تصرف مزاحمین و تحویل یک قطعه زمین دیگر به مساحت 7600 متر مربع به ارزش تقریبی 3000 میلیارد ریال در تهران از دیگر اقدامات مدیریت حقوقی هلدینگ است.
مدیر حقوقی و امور قراردادهای هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا به ابطال قرارداد واگذاری سهام شرکت بهرهبرداری و صنایع چوب فریم و بازگشت اموال به شرکت به ارزش فعلی حدود 10 هزار میلیارد ریال اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری و اخذ 69 فقره سند مالکیت واقع در پارسآباد به نام شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا نیز انجام شد.
جعفرقلیزاده به برگزاری بیش از 30 جلسه کمیته حقوقی هلدینگ با حضور وکلا، صاحب نظران و مدیران حقوقی شرکتهای تابعه در راستای پیگیری و بررسی نقاط قوت و ضعف پروندههای حقوقی شرکتهای تابعه اشاره کرد و افزود: تکمیل و اصلاح اسناد مربوط به واگذاری سهام و داراییهای مازاد شرکت با همکاری سایر معاونتهای هلدینگ جهت شفافیت و حفظ حقوق سهامداران در برنامههای مربوط به حوزه واگذاری از دیگر فعالیتهای مدیریت حقوقی بوده است.
به گفته مدیرحقوقی و امور قراردادهای هلدینگ طرح و توسعه آینده پویا تهیه و تنظیم شناسنامه حقوقی هلدینگ و شرکتهای تابعه و اخذ گزارشات ماهیانه آخرین وضعیت پروندهها در جهت پیگیری به موقع آنها و کنترل داخلی نیز از جمله برنامههای این مدیریت بوده است.
وی در پایان با تشکر از دکتر فتحالهی مدیرعامل هلدینگ آینده پویا اظهار داشت: ایشان در تمامی مراحل کار و پیگیری امور توسط مدیریت حقوقی، با حمایتها و هدایتهای خود، دستورات و راهنماییهای لازم جهت پیشبرد امور را صادر میکردند.
کد مطلب: 10427